Dag 07 - Mina hästar

Nu är det så att jag har inga hästar. Jag snodde listan från min vän Emmas blogg och hon är hästtjej så ja.

Jag har haft två egna ponnyer och nu "har" jag Pepsi.
Kan skriva bara några rader om dom :)

Matildas Ribbe

Ja, han hette faktiskt Matildas Ribbe! Han var nämligen inte registrerad när vi köpte honom. Därför blev det matildas ;)
Han var en B-ponny, som var född 94:a precis som jag, som vi köpte till mig när jag var åtta. Vi köpte han ist för en cykel, haha! När min syster alltid var iväg och red i skogen lastade vi in min cykel. Mamma och pappa promenerade, Johanna red och ja... jag cyklade. Sen började jag tävla lite med honom. Börjae även köra honom :)
Nu är han tyvärr avlivad... Han hade spatt i bakbenen.. :(
Men han var ett fräck, liten mountinbike! :D

Tintin II

Tintin, min saknade buse! Idag bor han i sjöbo hon de små systrarna Ingrid och Siri. Har hört att kan har det riktigt bra där. :)

Han är en D-ponny, född 97 efter e: Janus RC 71 ue: Möllans Castro RC 43, som jag fick ta över efter min syster. En riktigt go kille är han! Vi tävlade en del och för det mesta gick väl det ok :)

Sålde honom 6 juni 2008 och jag kommer ihåg hur ledsen jag var.. :/ Men jag vet att han har det bra och det glädjer mig! Han är alltid min bebis! :D

Axélls Pepsi

Pepsi eller Axélls Pepsi som hon egentligen heter är ett sto som jag rider och tar hand om tre dagar i veckan.
Hon är född 2004 och har haft ett föl :)

Just nu rider jag inte henne så mycket på grund av underlaget... Men snart är vi igång igen! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0